فيبى رودومينو يك عكاس زير آب است. شهرت او در ايجاد امكانات در صحنه پردازى در عكاسى زير آب است . عكس هاى او فضايى سوررئال دارند. و آثار او در دسته بندى عکاسی تبليغاتى و هنرى قرار مى گيرد. شما را دعوت میکنم به دیدن عکس های زیبای زیر آب
فيبى رودومينو يك عكاس زير آب است. شهرت او در ايجاد امكانات در صحنه پردازى در عكاسى زير آب است . عكس هاى او فضايى سوررئال دارند. و آثار او در دسته بندى عکاسی تبليغاتى و هنرى قرار مى گيرد. شما را دعوت میکنم به دیدن عکس های زیبای زیر آب
تا حالا به اين موضوع توجه كرديد كه تفاوت هر عكاس و يا تصوير برداري با يكديگر چيست؟ چطور بعضي عكاسان عكسهاي خارق العاده ثبت مي كنند در صورتي كه ديگران قادر به ثبت تصاوير مشابه نيستند. دوربين و لوازم جانبي شما فقط ١٠٪ در خروجي نهايي شما تاثير دارند. ٤٠٪ علم و توانايي شما در كار با همان لوازم است و ٥٠٪ باقي ((نگاه و ديد)) شما است كه تفاوت اصلي شما با بقيه را مشخص ميكند. در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی با اینکه تجهیزات در ثبت عکس های صنعتی مهم هستند ولی باز هم همین موضوع صدق می کند. تجربه شخصی من در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی این بوده که داشتن دوربین خوب در اولویت آخر است بلکه دانش ادیت و توانایی اجرا و نگاه دید بسیار مهم تر هستند. عكسهايي كه ارسال ميكنم تفاوتي كه در اين تصاوير و انواع مشابه است را به خوبي نمايان مي كند.
آگهی هایی که در ادامه می بینید، مربوط به یک شرکت بزرگ ورزشی در اوکراین به نام اسپورت لایف است که بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ طراحی و منتشر شده است، این آگهی ها بسیار خلاقانه و تاثیر گذار است، بعضی ها با تکنیک عکاسی تبلیغاتی و برخی به شکل مینمال تصویرسازی و اجرا شده است.
اگر چه هر آگهی و تیزر تبلیغاتی برای مخاطب و گروه هدف خاصی طراحی می شود و هدفش تاثیر گذاری بر مخاطبان مشخصی است، اما وقتی ایده و خلاقیت بکار رفته در آگهی چشمگیر باشد، دایره بزرگتری از مخاطبان را تحت تاثیر قرار می دهد.
فرض کنید یک آگهی برای تبلیغ یک قرص ضد چاقی طراحی شده است، اما یک آدم لاغر این آگهی را در داروخانه به شکل اتفاقی می بیند و از آگهی خوشش می آید، درست است که آگهی برای آدمهای چاق طراحی شده و این آدم لاغر مخاطب آن نیست زیرا که او هیچ وقت قرص چاقی نخواهد خرید، اما این آ دم لاغر، به دلیل جذابیت آگهی، نام و لوگوی شرکت تولید کننده را بخاطر می سپارد و این برند در ذهنش صاحب جایگاه می شود. بنابراین آگهی های خلاقانه می توانند نام وآوازه یک برند را در جامعه انتشار دهند و مخاطبانی که هیچ ارتباطی به اگهی ندارند را تبدیل به یک مشتری بالقوه بکنند
باهم این آگاهی های زیبا را می بینیم.
منبع: کانال علیرضا نصرتی
شما را دعوت میکنم به دیدن گلچینی از جدیدترین عکسهای مجله نشنال جئوگرافیک و امیدوارم از آنها لذت ببرید.
منبع: کنال فوتولی
یکی از سخت ترین انواع نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی، نورپردازی فلزات است خصوصا فلزات براق. اولین نکته ای که در نورپردازی باید بدانیم میزان تلآلو نور بر سطح فلز است. باید فلاش را در ناحیه انعکاس فلز مورد نظر به نحوی قرار دهیم تا تمامی ناحیه انعکاس را پر کند. این عمل باعث ایجاد بازتاب مستقیم نور در فلز می شود. در عکاسی صنعتی گاهی خواهان روشن شدن سطح فلز در عکس ها هستیم و گاهی در پی تیره تر شدن آن.
اگر قصد عکسبرداری از فلز را به نحوی داشتیم که تیره و سیاه رنگ شود، کافیست فلاش را از ناحیه انعکاس فلز خارج نماییم. در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، عکاسی از فلزات چالش بزرگی محسوب می شود. چراکه بدست آوردن حجم فلز در عکس ها بسیار دشوار بوده و توازن بین منطقه سفید و سیاه ایجاد شده در عکس ها گاهی از کنترل خارج می شود. و حتی در مواردی امکان دارد که تصویر دوربین و کلیه تجهیزات استودیو بر انعکاس سطح فلز در عکس ثبت شود. عکاسان صنعتی و تبلیغاتی آماتور ترجیح می دهند که برای عکسبرداری از فلزات از خیمه استفاده کنند. این روش سهولت کار را بیشتر می کند اما معایب بسیاری نیز دارد که می توان به تخت شدن حجم فلز و مات شدن سطح آن اشاره کرد.
عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از اشیای محدب و مدور پیچیدگی های خاص خود را دارد. زیرا سطح وسیع تری از محیط پیرامون خود را منعکس می کنند. برای نتیجه گیری بهتر در هنگام نورپردازی بهتر است از منابع نوری بزرگتر استفاده کنیم، و برای به دست آوردن هایلایت های مناسب از نورهای ملایم و موضعی بهره بگیریم. ذکر این نکته در اینجا ضروری است که نسبت به انعکاس تصویر خود بر سطح فلز هوشیار باشید!
در پایان قابل ذکر است که یک عکس صنعتی و تبلیغاتی خوب تا حدی وابسته به پست پروداکشن است پس تا حد امکان دانش خود را نسبت به برنامه ها و نرم افزارهای ادیت و ویرایش بالا ببرید و اطلاعات خود را به روز نگه دارید.